Building trust for growth mindset for Socially Excluded Youth

Building trust for growth mindset for Socially Excluded Youth

Gre za enoletni projekt manjšega partnerstva (KA2) prijavljen v Belgiji, Aspira pa v njem sodeluje kot partner. Namen projekta, kako socialno izključene mlade podpreti v   je utrditi temelje sreče in izboljšanju počutja med otroki. Partnerji prihajajo iz Portugalske, Belgije ter seveda Slovenije.

Namen projekta je spodbujati miselnost rasti med socialno izključenimi mladimi in dokazati, da sposobnosti mladostnikov niso le fiksne, temveč spremenljive, odvisno od tega, koliko truda vložimo k doseganju tistega, kar si od življenja posameznik najbolj želi. 

V okviru projekta bomo analizirali in zbirali dobre prakse, razpoložljivost možnosti in učnih načrtov v okviru miselnosti rasti znotraj sodelujočih organizacij.Na podlagi teh podatkov bomo razvijali strukturo izobraževalnih vsebin, izobraževalnih ciljev ter same teme in vsebine. Vsebina bo uporabljena za ustvarjanje programa usposabljanja in podprta z gradivom za usposabljanje. Po treningu bomo izvedli pilotno usposabljanje v lokalnem okolju. 

S projektom bomo vplivali na socialno izključene mlade in do konca projekta bodo socialno izključeni mladi vedeli, kaj je rast miselnosti in bodo znali prepoznati primere v svojem življenju. Prav tako se bodo počutili bolj motivirani za dosego svojih ciljev.

My story begins …

Projekt My story begins je enoletni projekt manjšega partnerstva, ki ga je Aspira prijavila v sodelovanju s partnerji iz Slovenije (Solsticij, Zavod za kulturne dejavnosti, Ljubljana) in Španije (Espacio Rojo in Mad for Europe). Skozi ta projekt združujemo mladinski in kulturni sektor pri izdelavi metodologije za delo z mladimi, na področju dokumentarnega filma.

Naši cilji so: 

  • Razviti in diseminirati metodologijo, ki bo opremila mladinske delavce z znanjem o procesu dokumentarnega filma kot medija za delo z mladimi.
  • Neposredno vključiti mlade, v celoten proces snemanja dokumentarnega filma.
  • Razširiti pozitivne učinke medsektorskega sodelovanja in s tem omogočiti njihov prispevek k spodbujanju solidarnosti.

Aktivnosti, ki jih načrtujemo obsegajo razvoj metodologije in s tem orodij in znanj o tem, kako organizirati delavnice za mlade na področju dokumentarnih filmov. Izvedli bomo lokalne/nacionalne delavnice o snemanju dokumentarnih filmov, na katerih bo sodelovalo po 10 mladih v vsaki državi partnerici (mladi z manj priložnostmi). Izvedli bomo mednarodno usposabljanje za 8 mladinskih delavcev o uporabi dokumentarnega filma v mladinskem delu, ki temelji na naši razviti metodologiji ter izpeljali zaključne diseminacijske dogodke projekta v obeh državah. 

Rezultati projekta:

  1. Priročnik metodologije za izvajanje delavnic o snemanju dokumentarnega filma za mlade.
  2. Dva dokumentarna filma, ki so jih ustvarili mladi iz Slovenije in Španije.
  3. Kratki dokumentarni film o projektu, ki spodbuja medsektorsko sodelovanje.
Back to school

Back to school, the foundation of happiness

Gre za dvoletni projekt sodelovalnega partnerstva (KA2) prijavljen v Bolgariji, Aspira pa v njem sodeluje kot partner. Namen projekta je utrditi temelje sreče in izboljšanju počutja med otroki. Partnerji prihajajo iz Portugalske, BiH ter seveda Slovenije in Bolgarije.

Projekt odgovarja na posledice pandemije, ki je prizadela mnoge družbene skupine, med njimi predvsem otroke in mladostnike. Izkušnje iz prejšnjega obdobja so nas naučile, da učenje zahteva motivacijski dejavnik in da ima le zadovoljen in nasmejan otrok odprtost za nova znanja in krepitev svojih kompetenc. Po dolgem času spletnega poučevanja in delne uporabe žive besede menimo, da je treba najti nov način, ki bi učiteljem in staršem olajšal osrečevanje svojih otrok.

Učitelje bomo opremili z navodili in usposabljanjem za motiviranje učencev ter navodili za izbiro in izvajanje učnega načrta za srečo. Učitelji se običajno osredotočajo le na akademske sposobnosti učencev in ne posvečajo pozornosti pomembnosti njihovih socialnih in čustvenih veščin (https://bit.ly/3eC12zV). S tem sklepamo, da učitelji potrebujejo tudi dodatno izobraževanje in pridobivanje novih znanj, kako osrečiti svoje učence.

Preberi več …

Happiness - simple solution for complex problems

Gre za dvoletni projekt sodelovalnega partnerstva (KA2) prijavljen v Bolgariji, Aspira pa v njem sodeluje kot partner. Namen projekta je utrditi temelje sreče in izboljšanju počutja učencev v srednjih šolah. Partnerji prihajajo iz Poljske, Portugalske, Španije, Slovaške, BiH ter seveda Slovenije in Bolgarije.  

Spodbujanje dobrega počutja v šolah se lahko včasih zdi v nasprotju z drugimi prednostnimi nalogami, kot so akademski standardi. Nerazumno visoka pričakovanja, režim nenehnega testiranja ali pretirano poudarjanje pomena akademske uspešnosti lahko dejansko spodkopavajo blaginjo učencev. Učenci potrebujejo dodatne neakademske storitve s poudarkom na sreči, da pridobijo moč in pozitivno preoblikujejo vse njihove percepcije za dobro počutje: intelektualno, čustveno, socialno, poklicno, osebno, pa tudi svojo vizijo prihodnosti.

Preberi več …

Happiness
Digital Storytelling for Youth Mental Health

Digital Storytelling for Youth Mental Health

DYME je dvoletni projekt sodelovalnega partnerstva (KA2) prijavljen na Madžarskem, Aspira pa v njem sodeluje kot partner. Namen projekta dvig zavedanja in opolnomočenje mladih za lažje spopadanje z izzivi in vplivi na mentalno počutje s pomočjo uporabe t. i. digitalnega storytellinga (digitalnega pripovedovanja zgodb). Partnerji prihajajo iz Portugalske, Nizozemske, Slovaške ter seveda Slovenije in Madžarske.  

Z uporabo digitalnega pripovedovanja zgodb, ki prikazuje prvoosebne zgodbe na državni in lokalni ravni, bo projekt omogočil mladim, da delijo in se učijo iz izkušenj vrstnikov. Zahvaljujoč širokemu partnerstvu strokovnjakov za mladinsko delo, digitalni marketing in kreativno industrijo bomo podprli mlade pri oblikovanju in izvajanju akcij in pobud ozaveščanja, ki jim bodo omogočile aktivno vključevanje v promocijo zdravja. Pobude socialnih omrežij, osredotočene na mlade, nam bodo pomagale okrepiti širok krog mladih za prostovoljno delo, izmenjavo znanja in širjenje ozaveščenosti. Razvili bomo t.i. bite-size e-učenje, ki bo mladim ponudil skladišče z enostavnim dostopom do informacijskega gradiva o duševnem zdravju, ki obravnava izzive in ponuja rešitve.

Preberi več …

Women Empowerment

Gre za enoletni projekt manjšega partnerstva (KA2) prijavljenega na Poljskem, Aspira pa v njem sodeluje kot partner. Namen projekta je opolnomočiti ženske 18+iz različnih okolij in ozadji, izmenjati dobre prakse delovanja opolnomočenja žensk med partnerji. Partnerji v projektu prihajajo iz Poljske, Italije in Slovenije. 

Aktivnosti, ki jih načrtujemo v okviru projekta so: 

  • December 2021 – maj 2021 – izpeljava 6 webminarjev za izmenjavo dobrih praks pri delu z ženskami 18+ med partnerji projekta.
  • Januar – september 2022 – izpeljava 54 spletnih delavnic angleške konverzacije za začetno, srednjo in napredno skupino udeleženk 18+. Delavnice bodo potekale 2-krat na mesec. Namen delavnic je opolnomočenje udeleženk v komunikaciji v tujem jeziku ter poznavanju tematik pomembnih v in za EU. Delavnice so tudi del priprav udeleženk na mednarodno mobilnost na Poljsko, ki bo potekala septembra 2022.
  • April – junij 2022 – izpeljava 9 lokalnih aktivnosti, t.i. delavnic “Ednina, Dvojina, Množina”, v okviru katerih bodo ženske spoznale svoj potencial, izboljševale svojo komunikacijo ter oblikovale idejo za izboljšanje (svojega) položaja v skupnosti ter jo tudi udejanile.
  • Julij – september 2022 – oblikovanje produktov za opolnomočenje žensk 18+. 
  • September 2022 – mednarodno srečanje sodelujočih žensk (8 iz vsake države) na Poljskem (7 dni, vključno s potovanjem). 

Preberi več …

Women Empowerment
High quality (net)work

Mednarodna mobilnost mladinskih delavcev - mreženje High quality (net)work

Leto 2021 nam ni prineslo zgolj začetka nove finančne perspektive ter novih EU programov, temveč tudi novo realnost, v kateri smo se znašle vse organizacije na mladinskem in izobraževalnem polju in ki se ji bo potrebno zaradi covid-19 prilagoditi. Številne raziskave so pokazale, kake posledice pušča oz. je pustila pandemija na mlade po svetu, tudi v Evropi. Mladi se od leta 2020 še bolj intenzivno srečujejo s: 87% svetovne populacije mladih je ostalo z zaprtimi šolami, poslabšalo se jim je mentalno zdravje (MSS-dusevno-zdravje-mladih-MSS-003-21.pdf), povečala se je brezposelnost med mladimi, veča se število mladih med migranti in begunci (https://www.un.org/sites/un2.un.org/files/sg_report_socio-economic_impact_of_covid19.pdf). S številnimi izmed teh izzivov se bodo v prihodnjih mesecih in letih srečevale tudi naše organizacije. Covid kriza, hočemo ali nočemo, je prinesla številne spremembe in omejitve, ki vsakodnevno vplivajo tudi na naše delovanje in aktivnosti. Zato se nam zdi še posebej pomembno, da se organizacije v tem času (v začetku nove finančne perspektive EU) srečamo, zgradimo dolgoročna trdna partnerstva ter s skupnimi močmi začnemo intenzivno odgovarjati na izzive mladih, ki jih imajo.

Preberi več …

Mednarodni trening Kinetic youth - move to grow

Projekt Kinetic youth – move to grow je usposabljanje za mladinske delavce, ki ga posvečamo razvoju in krepitvi kinestetične inteligence.  Današnji človek je sposoben marsi česa, sestaviti najgloblje abstraktne ideje in oblikovati najbolj nenavadne izume, vendar je to samo zato, ker imamo pred vsem drugim telo – Augusto Boal ustanovitelj gledališča zatiranih nas spomni, da predno imamo ime, naselimo telo! Telo je naše glavno orodje, naš mehanizem, naš učenec in učitelj. Naše telo potrebuje gibanje, da ohranjamo zdravje in vitalnost. Ampak ali je gib lahko tudi nekaj več? Ali je gib lahko bolj  ozaveščen, kot na primer gibanje ki nastane skozi ples. Ali se lahko učimo skozi gib?  S projektom bomo združili moč plesa in mladinskega dela, ter se izpopolniti v metodologiji za delo z mladimi skozi ples in gib, ki bo pripomogla k razvoju kinestetične inteligence ter posledično k podpiranju kritičnega razmišljanja pri mladih.

Preberi več…

Mednarodni trening Kinetic youth - move to grow

Mednarodni trening - BE smART!

Projekt BE smART! je usposabljanje za mladinske delavce, ki jo posvečamo razvoju in krepitvi vizualno – prostorsko oz. domišljijsko-ustvarjalno inteligenco s pomočjo 5 tehnik in metod iz umetnosti (risanja, slikanja, kolažiranja, arhitekture in kiparstva) pri mladih, s katerimi delamo oz. stopamo v stik. Človeški razum je sestavljen iz različnih inteligenc. Po H. Gardnerju so to jezikovna, matematično-logična, vizualno prostorska, glasbena, medosebna, notranje osebna, kot smisel za naravo ter eksistencialni center (https://isio.acs.si/doc/N-485-1.pdf). K. Geržan pa jih opredeli kot razumsko, socialno, čustveno, duhovno, intunuitivno, domišljijsko-ustvarjalno, telesno-gibalno, estetsko ter intuicijo ironije (95 tez za izhod iz slepe ulice vzgoje in izobraževanja, 2019). S projektom želimo dvigniti zavedanje o več-inteligenčnosti ter v ospredje postaviti mlado osebo, mu prilagoditi metode in načine dela, krepiti njihove šibkejše inteligence ter podpirati razvojih njihovih močnih inteligenc.

Preberi več…

KA227 - Partnerships for Creativity Youth+Art=Resilience

Projekt  Youth+Art=Resilience je projekt v okviru programa ERASMUS+, strateška partnerstva na področju ustvarjalnosti. Razpis je bil objavljen kot odgovor na krizo, povezano s pandemijo  COVID-19. Skozi projekt Zavod Aspira gradi most med trenutno najbolj ranljivo ciljno skupino – mladimi (posredno med mladinskim sektorjem) in sektorjem, ki daje največ navdiha za odpornost (umetnost in kultura) in ki ga je pandemija tudi dodobra načela. V tem trenutku se mladi soočajo z velikim tveganjem socialne izključenosti in so le korak stran od tega, da bi jih trenutne razmere potisnile v eno od kategorij mladih z manj priložnostmi. Nekatere kategorije so očitne, kot so ekonomske ovire, socialne in zdravstvene težave, vendar kaj se dogaja z ostalimi mladimi, ki so marginalizirani, kot so invalidi in mladi migranti? Ali se soočajo s še težjimi situacijami kot kdajkoli prej? Čeprav ne moremo naenkrat rešiti gospodarskih in zdravstvenih ovir, lahko zagotovimo hitrejše okrevanje, moč in upanje za mlade tako, da jim dajo priložnost za odpornost, damo jim glas in prepoznavnost v družbi.

Preberi več…

Mednarodni trening Kinetic youth - move to grow

Overcoming Fear of Failure

Cilj projekta je rešiti najpomembnejša vprašanja, ki mladim preprečujejo, da bi se polno udejstvovali v različnih sferah njihovega življenja – strah pred neuspehom, ki ima korenine v kulturi sramu. Projekt bo mladinske delavce, voditelje in mlade odrasle opremil z metodami, orodji in smernicami, da bodo lahko načrtovali svojo prihodnost in jo uporabljali v resničnosti brez strahu pred neuspehom. Prisotnost družbenih medijev je ustvarila novo vrsto »sramotne kulture«, saj gre za svet nenehnega prikazovanja in opazovanja, kjer je uspeh enak vključenosti in sprejemanju. Naša predhodna analiza virov je našla zanimiva dejstva v študiji »Učinek mišljenja To lahko naredim! – izobraževanje v šestih šolah o učenčevem dojemanju dobrega počutja, poučevanja, učenja in odnosov«, kjer so raziskovalci razvili in izvajali program pozitivne psihologije z metodami »izobraževanja trenerjev«. Rezultati so pokazali splošen pozitiven učinek na stališča in samozaznavanje učencev glede različnih vidikov njihovega počutja, spodbujanje motivacije in samozavesti.

Preberi več….

2020-1-ES01-KA227-ADU-095559, CreADtivity

Zavod Aspira je partner v projektu strateškega partnerstva na področju izobraževanja odraslih, v okviru programa ERASMUS+. Projekt  CreADtivity “Dinamika ustvarjalnosti pri ranljivih ciljnih skupinah odraslih skozi umetnost” temelji na razvoju ustvarjalnosti z dejavnostmi, povezanimi z umetnostjo. Umetnost pri odraslih v stanju ranljivosti, je dokazano uspešno orodje za razvoj ustvarjalnosti, s pomočjo katere razvijamo in krepimo tudi kompetence za boljšo zaposljivost.

Preberi več…

CreaDivity